Zászlóshajó szedán
ISMERJE MEG A MEGÚJULT LS MODELLT
A Lexus zászlóshajójának legújabb változata. Az LS 500h Multi Stage Hybrid tovbbfejlesztett akkumulátorvezérlésének köszönhetően az autó mind a városban, mind a nyílt országúton még simábban adja le a teljesítményt.
Új technológiák segítenek még magasabb szintre emelni az autó kifinomultságát, kopmfortját és biztonságát.
Teljesen automatizált parkolást segítő rendszer
Lexus Connectivity, Okostelefon-integráció az AppleCarplay és az Androd Auto segítségével
A Lexus először alkalmaz egy új fényezési technológiát és árnyalatot, a Jég Ezüstöt, ami még határozottabb árnyék- és fényhatásokat kelt.
Az utastér kialakítását a tradicionális japán díszművesség ihlette

Több erő, még kifinomultabb menetteljesítmény
Az LS 500h elképesztően sima, kifinomult és könnyed teljesítmény-leadását olyan műszaki megoldásokkal sikerült tovább tökéletesíteni, amelyek nagyobb mértékben vonják be az autó hajtásába a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort.
A fejlesztés során a Lexus mérnökei arra törekedtek, hogy az elektromotor gyakrabban és hosszabb időn át működjön. A fókuszban az a minőségérzet állt, amit az utasok a “normál” autózás során (vagyis az úton töltött idő mintegy 90 százalékában) tapasztalnak, és amit kismértékű gázadások és enyhe gyorsítási G-erők jellemeznek.
A változtatások eredményeképpen a gyorsítás simábbá és egyenletesebbé vált, miközben javult a jármű stabilitása, és tovább csökkentek a hirtelen G-erők. Ezzel nemcsak a városi autózás vált kényelmesebbé, hanem a kanyargós utakon is komfortosabb lett az utazás, sőt az LS még a meredek emelkedőkön is szinte észrevétlenül gyorsul. A sima és erőteljes gyorsításhoz elég egy apró nyomás a gázpedálon.
Mivel a hibrid akkumulátor nagyobb szerepet kap a hajtásban, a benzinmotor alacsonyabb fordulatszámon működhet, ami tovább csökkenti a zajszintet – például akkor, amikor az elektromos hajtással megtett útszakasz végén újra beindul a benzinmotor.
Menetkomfort
Az LS mindig is híres volt a lehető legkényelmesebb rugózásáról, amit a mérnökök most még tovább finomítottak a gumiabroncsok, az adaptív felfüggesztés (AVS), a kanyarstabilizátorok, sőt az ülések konstrukciójának tökéletesítésével.
A gumiabroncsok oldalfalának függőleges irányú merevségét sikerült anélkül mérsékelni, hogy az rontotta volna a defekttűrő képességet, így a gumik nagyobb mértékben kiveszik a részüket az útegyenetlenségek kisimításából.
Az AVS-ben új lineáris mágnesszelep működik, és a vezérlőszelepben nagyobb lett az átfolyó csatorna, ami növeli a lengéscsillapítók változtatható működési tartományát, jobb teljesítményt nyújtva az egyenetlen útfelületeken. Mindez nemcsak a rugózási komfortot javítja, hanem jobb kormányreakciót és menetstabilitást is biztosít. A kanyarstabilizátorok merevségének módosításával javult a terhelésátadás a karosszéria bedőlésekor, vagyis az autó kényelmesebb pozícióban marad a kanyarokban, és tökéletesebben követi a vezető által kijelölt ívet.
Az ülések minősége erősen meghatározza a vezető és az utasok komfortérzetét, ezért a Lexus új uretán üléspárnázást alkalmazott, amit lágyabb felső réteg borít, emellett pedig mélyebb réseket alakítottak ki az üléspárna/háttámla és az oldalsó párnázat találkozásánál. Az eredmény: nagyobb kényelem, kevesebb vibráció és jobb tartás.
Teljesen automatizált parkolást segítő rendszer
A Lexus mindent megtesz azért, hogy az LS tulajdonosa gond nélkül állhasson be a parkolóhelyekre a teljesen automatizált parkolást segítő rendszer segítségével, ami most jelenik meg először a Lexus LS 500h limuzin kínálatában. Ez első olyan Lexus-rendszer – és ebben a tekintetben a teljes luxusautó-szegmensben is egyedülállónak számít –, ami memória funkcióval is rendelkezik, megjegyezve a vezető által gyakran használt helyek apró részleteit, hogy a parkolási manőver még egyszerűbb legyen.
A rendszer minden eddigi Lexus parkolóasszisztensnél fejlettebb: önállóan kezeli a kormányt, a gáz- és fékpedált és a sebességváltót, biztonságosan és precízen végezve el a parkolást. Ráadásul minden azonnal történik, ami azt jelenti, hogy az LS minden piaci vetélytársánál gyorsabban képes beállni egy parkolóba.
Miután felmérte a parkolóhelyet, a rendszer a távolságmérő radarokkal és a Panorámamonitor kamerájával 360 fokos képet alkot a környezetről, hogy felderítse az esetleges akadályokat. A berendezés automatikusan kiszámítja a leghatékonyabb és legbiztonságosabb parkolási manőver nyomvonalát, és a távolság csökkenésével mérsékli a sebességet. A központi kijelzőn megjelenő, élő videokép és a jól áttekinthető grafikák folyamatosan tájékoztatják a vezetőt.
A rendszer működését nem befolyásolja, hogy a parkolóhelyet kijelölték-e felfestett vonalakkal, vagy hogy a szomszédos helyeken esetleg nem állnak más autók.
Új biztonsági és vezetéssegítő technológiák
A megúlt LS technológiái még magasabb szintre emelik a biztonságot, és hatékonyabban segítik a vezető munkáját. Az autóban mostantól megjelenik a Lexus RX-ből már ismert BladeScan™ technológiájú AHS (Intelligens távolsági fényszórókapcsolás), amelyben egy gyorsan pörgő tükör vetíti ki a LED-ek által kibocsátott fénysugarat, tökéletesebben és szélesebben megvilágítva az utat, mint a jelenlegi LED-rendszerek.
Az autóban egy új belső digitális visszapillantó tükör is bemutatkozik, amely a tolatókamera valós idejű képét közvetíti. Így a kilátást nem korlátozzák a fejtámlák vagy a hátsó utasok, ráadásul a kép éjszaka vagy esőben is tisztább, mint egy hagyományos tükörből nézve. A vezető átkapcsolhat az optikai üvegről a digitális kijelzőre, aminek az alsó peremén lévő érintőikonokkal szabályozhatja a kép fényerejét, illetve a le/fel és jobb/bal pozícióit.
A további fejlesztések közé tartozik a digitális panoráma nézetes parkolást segítő rendszer (gyalogos érzékelővel) akárcsak az, hogy amikor az Ütközés Előtti Biztonsági Rendszer (PCS) vészfékez, a biztonsági öveket (az övelőfeszítő kiegészítéseként) elektromotorok húzzák feszesre.
Külső formaterv
A Lexus különféle stíluselemekkel egészítette ki az LS dizájnját, még hatásosabban kihangsúlyozva az autó erőt és eleganciát sugalló kiállását. A formatervezők átrajzolták az első lökhárító alakját, az orsó formájú hűtőrács belső felületeit pedig sötét metálfényezéssel díszítették. A fényszórót keskenyebb, három vetítőlencsés egységre cserélték, amelyben elfér az új BladeScan™ AHS rendszer és az L-alakú nappali menetvilágítás is. A SUPREME felszereltségű modellváltozatokat új, kontrasztos fekete/csiszolt felületű, 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal szerelik fel.
A lökhárító alsó részén elhelyezett kisebb légbeömlők kijjebb kerültek és szögletesebbek lettek, kihangsúlyozva az autó szélességét és határozott kiállását. Ez a hatás még erőteljesebben érvényesül az LS F SPORT változatnál, ahol a légbeömlők körülölelik a lökhárító sarkait. Szintén az F SPORT sajátossága, hogy a hűtőrács belső része tompán csillogó fekete fényezést kapott, a fekete keréktárcsákat fekete kerékagy-borítás egészíti ki, a hátsó lámpatesteket pedig zongoralakk fekete keret öleli körül.
Új, modern fényezés
A Lexus egy új fényezési technológia alkalmazásával alkotta meg a Jég Ezüst árnyalatot, amelynek csillogása és mély árnyékai gyönyörűen kidomborítják a karosszériaelemek kontúrjait. Az utastérben mindezt az új Nishijin és Haku kézműves kidolgozású dekorációs elemek egészítik ki. (részletek lent)
A festéket ultrahangos technológiával hordják fel egy mikron vastagságú rétegben, így benne lévő alumíniumrészecskék sűrűbben és egyenletesebben terülnek szét a felületen, ahol hibátlanul, tükörszerűen csillognak. Ehhez természetesen már az alapozó réteget, a pigment- és lakkrétegeket is a lehető legsimábbra kell készíteni.
FEDEZZE FEL AZ LS MODELLT!
KÉZMŰVES TECHNOLÓGIÁVAL KIDOLGOZOTT DEKORÁCIÓS ELEMEK
*2 Az Apple CarPlay és az Android Auto elérhetősége piaconként változhat. Az Android Auto™ alkalmazás a Google Play-ben Magyarországon jelenleg nem elérhető. A Lexus nem felel az Android Auto szolgáltatásért.
LS GALÉRIA
Minden kép egy külön történet. Itt kezdődik az a vizuális utazás, amelynek során felfedezheti a Lexus lélegzetelállító dizájnját és lenyűgöző, kézműves minőségű kidolgozását