Lexus | Debrecen

A kenyai Belltower „Open Source Communities” elnevezésű projektje nyerte el a 2020-as Lexus Design Award nagydíját

A közel egy évtizedes múltra visszatekintő, mára a világ egyik legrangosabb formatervezési versenyének számító Lexus Design Award megmérettetésén idén egy kenyai formatervező csoport különleges, a világ fejlődő országaiban gyakran felmerülő kihívásra választ adó projektje bizonyult az abszolút győztesnek. Az „Open Source Communities” elnevezésű pályamű nyílt forráskódú tervezési folyamattal igyekszik létrehozni fenntartható ivóvízforrással rendelkező, öngondoskodó közösségeket. A hat döntős pályamű között ezen felül akadt olyan anyag, amely a használati tárgyak alapanyagaként képes kiszűrni a levegőből a széd-dioxidot és egyéb káros anyagokat (Biocraft), hőre lágyuló műanyagból készített zajcsillapító lélegző felhő (Feltscape), az árvíz sújtotta területek lakónak segítséget nyújtó, lámpaoszlopokra erősíthető mentőmellény (Flash pak), hordozható tisztálkodási eszköz a fürdési lehetőségeket nélkülöző emberek számára (L.I.C.K.) és látássérültek által használható varrógép (Pursewit) is.

A kenyai BellTower nyerte el a Lexus Design Award 2020. évi Nagydíját. A BellTower által benevezett „Open Source Communities” („Nyílt forráskódú közösségek”) című munkát 79 országból beküldött 2042 pályázat közül emelték az első helyre. Az idén nyolcadik alkalommal megrendezett Lexus Design Award zsűrije a Lexus márka három alapvető elve mentén bírálta el a pályázatokat: ezek a Szebb Jövő megvalósulását célzó értékek a Várakozás, az Innováció és a Magával ragadás.
A nyertes „Open Source Communities” pályamű a fejlődő országokban gyakran felmerülő kihívásokra kínál megoldást: intelligens, nyílt forráskódú tervezési folyamattal igyekszik létrehozni fenntartható ivóvízforrással rendelkező, megfizethető közösségeket.

1 Belltower Open Source Communities 2

 „Hatalmas megtiszteltetés a BellTower tagjai számára, hogy bejutottunk a hat döntős közé, és még nagyobb, hogy elnyertük a 2020. évi Lexus Design Award Nagydíját.” – fogalmaz a díj kapcsán a BellTower csapatát képviselő John Brian Kamau . „Utunk kezdetén számos kihívással találkoztunk, de kitartottunk, hogy bemutathassuk ambiciózus koncepciónkat. Tapasztalataink életre szóló, felbecsülhetetlen értékű tanulságokkal szolgáltak számunkra. A jövőben minden projektünket azokhoz az alapelvekhez igazítjuk majd, amelyeket a Lexus-család tagjaként ismertünk meg.”

A különleges körülmények miatt a Lexus idén először virtuális zsűrit állított fel az új generációs, kreatív tehetségek támogatására és képzésére szolgáló folyamathoz. A Nagydíj győztesét azt követően hirdették ki, hogy a világ különböző térségeit képviselő döntősök bemutatták projektjüket a zsűrinek, és elmagyarázták, az hogyan járulna hozzá egy Szebb Jövő megteremtéséhez. A négy mentor, akik hat hónapon át nyújtottak támogatást és útmutatást a döntősöknek, ugyancsak jelen voltak a 2020. évi Lexus Design Award mindent eldöntő pillanatában.

„Az idők folyamán a formatervezés mindig más célt szolgált: merész esztétikumot, szélsőséges funkcionalitást, vagy akár humort, szellemességet.”  - mutat rá a zsűri döntését kihirdető Jeanne Gang, a Studio Gang alapító igazgatója. „Ma azonban, amikor világunkat a klímaváltozás és a társadalmi egyenlőtlenség súlyos terhei sújtják, a formatervezésnek az a feladata, hogy rendszerszintű megoldásokkal szolgáljon. A Nagydíj nyertese a formatervezés általános definícióján túllépve a közösségi projektek finanszírozási rendszerét is belevonta a dizájnba, és az emberhez méltó élethez elengedhetetlen, friss ivóvíz létfontosságú szerepét helyezte a középpontba. A tervezők figyelme arra is kiterjedt, hogy megtervezzék a projekt megvalósulásának és gazdasági fenntarthatóságának a feltételeit és módját, és ezáltal kiszélesítették a dizájn természetéről és szerepéről alkotott elképzeléseinket. A projekt központi eleme egy ivóvíz minőségű esővíz gyűjtésére és tárolására szolgáló berendezés, ugyanakkor pénzügyi tervet is ad a közösségek kezébe, hogy azok saját maguk irányíthassák a sorsukat.”

1 Belltower Open Source Communities 3

A Lexus őszintén köszöni a 2020-as Lexus Design Award hat döntősének állhatatos erőfeszítéseit, valamint hálás mindazért a szenvedélyért és elhivatottságért, amit a zsűri tagjai (Paola Antonelli, Jeanne Gang, John Maeda és Simon Humphries) illetve a mentorok (Joe Doucet, Bethan Gray, Philippe Malouin és Shohei Shigematsu) tanúsítottak. A Nagydíj nyertesének járó trófeát a 2013. évi Lexus Design Award nyertese, a ma már Londonban élő, elismert formatervezőként dolgozó Hideki Yoshimoto tervezte.

„A következő pár évben ez a trófea lesz a Lexus Design Award arca, ezért olyan egyszerű, méltóságteljes formát igyekeztem alkotni, amely mentes mindenféle modorosságtól, és amelynek dizájnjában egyszerre érvényesül a merészség és a visszafogottság. A kézművesek füstölt fából faragják ki a trófeát, majd azt a japán tradíciók szerint lakkozzák. A kézi gyártás szívet és lelket kölcsönöz a trófeának, amely így összecseng a nyertes kreatív szenvedélyével.” – fogalmaz a trófea kapcsán Yoshimoto.

A 2021-es Lexus Design Award versenyre október 11-ig várják az új pályaműveket. Erről itt található részletes információ: https://discoverlexus.com/highlights/entries-open-for-lexus-design-award-2021

 

A Lexus
A Lexus 1989-ben mutatta be első zászlóshajó szedánját és az ehhez társuló ügyfélélményt, amivel újraírta a prémium autók fogalmát. 1998-ban a Lexus az RX modell megalkotásával életre hívta a luxus crossoverek kategóriáját. A hibrid hajtású luxusautók piacvezető gyártójaként a Lexus kínált először hibrid prémium modellt, s a vállalat azóta több mint 1,5 millió hibrid hajtású járművet adott el. Globális luxusautó-márkaként, amely töretlen elkötelezettséggel dolgozik azon, hogy merész és kompromisszumot nem ismerő dizájnnal, kimagasló kézműves kidolgozással és lélegzetelállító teljesítménnyel kápráztassa el vásárlóit, a Lexus immár a luxusfogyasztók következő generációjának igényei szerint alakította ki termékkínálatát, amit jelenleg a világ több mint 90 országában forgalmaz. A Lexus munkatársai elkötelezetten törekednek arra, hogy lenyűgöző Lexus-élményeket hívjanak életre; olyan élményeket és értékeket, amelyek megmozgatják és megváltoztatják a minket körülvevő világot.
 
A Lexus Design Award
Az először 2013-ban megrendezett Lexus Design Award egy nemzetközi dizájnverseny a világ minden tájáról érkező, feltörekvő alkotók számára. A verseny a dizájnerek és alkotók támogatásával előmozdítsa a társadalmat érintő olyan ötletek megvalósulását, amelyek a jövőt jobb irányban alakítják. A verseny egyúttal egyedülálló lehetőséget teremt négy döntősnek, hogy mentoráltként nemzetközileg elismert dizájnerekkel dolgozhassanak együtt, terveikből prototípust készíthessenek, és azokat a nemzetközi dizájn legrangosabb eseményein állíthassák ki.

 

 

 

A 2020-AS LEXUS DESIGN AWARD DÖNTŐSEI
  A pályamű címe Biocraft
 A Biocraft hatásosan egyesíti a természetes biopolimereket a legújabb technológiákkal, olyan fejlett képességű anyagokat állítva elő, amelyek egyaránt előnyösek egészségünk és környezetünk számára. Az alkotók célja, hogy a mindennapi életünk során használt termékek anyaga képes legyen eltávolítani a levegőből a széndioxidot és egyéb káros anyagokat.
  Név Sutherlin Santo
 Ország USA
 Paul és Garrett Sutherlin Santo Los Angeles belvárosában dolgozó építészek. Munkájuk során olyan jövőt kívánnak elénk vetíteni, amelyben a formatervezés szimmetrikusan kapcsolódik a természethez és a technológiához, feltérképezve a feltörekvő digitális folyamatot, az ökológiailag tudatos anyagokat, valamint a tradicionális kézi munkát.

2 Biocraft

  A pályamű címe Feltscape
 A Feltscape filcanyagból és hőre lágyuló műanyagból készített, lélegző felhő, amely csillapítja a zajokat, valamint lehetővé teszi a beltér akusztikai és megvilágítási jellemzőinek testre szabását. A Feltscape egy olyan innovatív gyártási folyamat eredményeként született meg, amely haute couture technikákat és robot-alapú, additív gyártást egyaránt alkalmaz.
  Név (Ország) Théophile Peju és Salvatore Cicero
(Théophile Peju (Franciaország), Salvatore Cicero (Olaszország))
Az Egyesült Királyságban élnek és dolgoznak
 Théophile Peju és Salvatore Cicero Londonban élő és tanuló építészek. Diplomájukat az UCL Bartlett School of Architecture építészeti fakultásán szerezték, ahol kompozit textilanyagokról folytattak kutatást. A személyes megtapasztaláson alapuló formai szemléletük a tradicionális mestermunkát innovatív robotizált gyártótechnikával kombinálja.

3 Feltscape

  A pályamű címe Flash Pak
 A lámpaoszlopokra erősített Flash Pak könnyen elérhető mentőmellényeket tartalmaz, hatékonyabb védelmet nyújtva azok számára, akiket hirtelen árvizek fenyegetnek. Mivel a mentőmellény könnyebb a víznél, a vízszint emelkedésével mindvégig a felszínen marad.
  Név Yaokun Wu
 Ország Kína / az USA-ban dolgozik
 Yaokun Wu a New York-i Brooklyn városrészében működő Pratt Institute ipari formatervező hallgatója. Hálás mindenért, ami megadatott neki; alkotásaival a leginkább rászorulóknak kíván segíteni. Meggyőződése, hogy a formatervezés mindenütt jelen van, ám csak arra emlékszünk örökké, ami megmelengeti a lelkünket.

4 Flash Pak

  A pályamű címe L.I.C.K.
 A L.I.C.K. egy olyan hordozható tisztálkodási eszköz, amit a fürdési lehetőségeket nélkülöző emberek számára fejlesztettek ki. A berendezés puha tisztítófelülete a macska nyelvéhez hasonlít, használata a macskák tisztálkodására emlékeztet.
  Név Irina Szamojlova
 Ország Oroszország
 Irina Szamojlova termék- és bútortervező. Jelenleg a moszkvai Sztroganov Formatervezési és Alkalmazott Művészeti Akadémia bútortervezési tanszékének mesterképzésben részt vevő hallgatója. Mielőtt új projektbe fogna, először is az állati testek formavilágát tanulmányozza, és megvizsgálja, a természetben hogyan működnek ezek a formák.

500 irina samoilova work portrait ccKICSI


  A pályamű címe Open Source Communities
 Az Open Source Communities (nyílt forráskódú közösségek) által javasolt elképzelés szerint a nyilvánosan hozzáférhető, intelligens alaprajzok a fejlődő országokban hatékonyan hozzájárulhatnának a közösségek kialakításához. A tervezők most azt vizsgálják, hogy e tervek tovább finomításával hogyan hozható létre egy fenntartható módon működő vízellátó központ.
  Név BellTower
(John Brian Kamau, Joyce Wairimu Gachiri, Ian Githegi Kamau, Esther Wanjiku Kamau és Arvin Booker Kamau)
 Ország Kenya
 A 2014-ben alapított BellTower azzal a céllal jött létre, hogy nyíltan hozzáférhető rendszerek és technológiák segítségével oldjon meg problémákat. Tagjai együtt komoly tapasztalattal rendelkeznek a kockázatkezelés, az informatika, a formatervezés, a projektgazdálkodás és a stratégia terén; a csapat feladata, hogy személyes, vállalati és ipari szükségletek kielégítésére alkalmas, nyilvánosan hozzáférhető közösségi modellt építsen.

1 Belltower Open Source Communities 1

  A pályamű címe Pursewit
 A Pursewit kecses, újszerű kialakítása szinte csábít a varrásra. A projekt leegyszerűsíti, és ezáltal még ösztönösebben kezelhetővé teszi a varrógépet. Ezzel megkönnyíti a varrás fáradságos folyamatát, és lehetővé teszi, hogy a varrógépet látássérültek is használhassák.

  Név Aqsa Ajmal
 Ország Pakisztán
 Aqsa Ajmal ipari formatervező, az országos Tudományos és Technológiai Egyetem végzett hallgatója. Tevékenységeinek központi ihletadó eleme, hogy a formatervezésre a problémamegoldás eszközeként tekint, s így kapcsolat alakítható ki az ötletek és a valóság között. Kézzel fogható, testközeli formatervezési tapasztalatára építve arra törekszik, hogy jobb kapcsolatot teremtsen az emberek és a termékek között.

500 redeliveryaqsa ajmal work portrait ccKICSI

 


A 2020-AS LEXUS DESIGN AWARD ZSŰRIJE
PAOLA ANTONELLI
A NEW YORKI MoMA ÉPÍTÉSZET ÉS DIZÁJN RÉSZLEGÉNEK VEZETŐ KURÁTORA
Paola Antonelli a Modern Művészetek Múzeuma (MoMA) építészet és dizájn részlegének vezető kurátora, valamint a MoMA kutatás és fejlesztés részlegének alapító igazgatója. Életcélja, hogy széles körben megértesse és elismertesse a dizájn világunkra gyakorolt, pozitív hatásait. Munkája során a formatervezés és mindennapi tapasztalásaink kapcsolatát vizsgálja, nagy figyelmet szentelve azoknak a tárgyaknak és tevékenységeknek, amelyek gyakran elkerülik a figyelmünket. Elkötelezetten kutatja a dizájn, az építészet, a művészet, a tudomány és a technológia találkozásának lehetőségeit.
Számos bemutatón vett részt kurátorként, könyveket írt, valamint világszerte előadásokat tartott. A XXII. Milánói Triennálén való közreműködését követően most Neri Oxman építésszel együtt dolgozik az Anyagi Ökológia című kiállításon, ami 2020 februárjában nyílik meg a MoMA-ban; néhány új előadást készít elő a MoMA R&D Salon részére; emellett pedig a @design.emergency Instagram-sorozatban – Alice Rawsthorn dizájn-kritikussal közösen – arról értekezik, milyen szerepet játszott a dizájn és a tervezés a koronavírus-járványban.
JEANNE GANG
ÉPÍTÉSZ, A STUDIO GANG ALAPÍTÓJA ÉS TAGJA
Jeanne Gang az Amerikai Építészeti Intézet Tagja, a nemzetközileg is elismert építészeti és várostervezési iroda, a Studio Gang alapítója. Látásmódja híres arról, hogy túllép az építészet megszokott határain. Célja, hogy előtérbe helyezze az egyén, a közösség és a környezet kapcsolatát. Jeanne sokszínű, díjnyertes portfolióval rendelkezik, amiben mind amerikai, mind pedig európai munkák is megtalálhatók. Ezek közt van a chicagói Aqua Tower, a New York-i Amerikai Természettudományi Múzeum egyik bővítménye és a brazil főváros amerikai követségi épülete. McArthur kutató ösztöndíjasként, és a Harvard Egyetemen a gyakorlati építészet professzoraként a TIME Magazin a világ egyik legbefolyásosabb emberének nevezte. Jeanne idén kapta meg eddigi legnagyobb megbízását, a több mint 200.000 négyzetméter területű O’Hare Global Terminal megtervezését.

JOHN MAEDA
TECHNOLOGISTA / VEZETŐ ÜGYFÉLMENEDZSER – PUBLICIS SAPIENT
John Maeda amerikai technológus, tervező, mérnök, művész, befektető, író és tanár. Nemrégiben nevezték ki a Publicis Sapient vezető ügyfélmenedzserévé,  ami a Publicis vállalatcsoport technológiai és szolgáltató ágazata. Dolgozott már az Automatticnál, ami a Wordpress.com anyavállalata, a kockázati tőkével foglalkozó Kleiner Perkinsnél, vezetett kutatást az MIT Media Laborjában, valamint elnöke volt a Rhode Island-i Tervezőiskolának. Maeda - aki a „XXI. Század 75 legbefolyásosabb embere” listán is szerepelt az Esquire magazinban - ezt a sokszínű hátteret arra használja, hogy összehozza az embereket. Számos nagy sikerű könyv írója, ilyen például az Egyszerűség szabályai és a Vezetés újratervezése, valamint a nemsokára megjelenő Hogy beszéljünk masinául című mű, ami 2019 novemberétől lesz kapható. Davostól Pekingen és Sao Paolon át New York-ig tartott már előadásokat, TED előadását is több millióan látták.
SIMON HUMPHRIES
A TOYOTA ÉS A LEXUS GLOBÁLIS FORMATERVEZÉSI VEZETŐJE
Simon Humphries a Toyota és a Lexus globális formatervezési igazgatója. 2018 óta van jelenlegi pozíciójában, mindkét márka formatervezési feladatait felügyeli. A Lexus globális formatervezési igazgatójaként Humphries arra törekszik, hogy márkafilozófia formájában határozza meg a Lexus egyedülálló értékeit, egyértelmű kulturális utalást teremtve a Lexus japán hagyatékára, valamint kialakítva a globális felhasználók számára releváns formatervezési irányt.
Humphries 1994 óta dolgozik a vállalatnál. Számos különböző szerepet töltött be vezetőként, illetve a fejlett formatervezés terén: ő alkotta meg például azt a jellegzetes, orsó alakú hűtőmaszkot, amely mára a Lexus márka jelképévé vált. 2016-ban kinevezték az ED2 (Toyota Europe Design Development) elnökévé. Csapatával olyan mobilitási koncepciók kifejlesztésében vállalt főszerepet, mint a Toyota e-Palette, összhangban a vállalat azon törekvésével, hogy a cég „autóipari szereplőből” „mobilitási vállalattá” alakuljon át. Humphries formatervezési karrierje 1988-ban indult útjára, amikor az Egyesült Királyságban elnyerte a Royal Society of Arts terméktervezési ösztöndíját. A kitüntetés lehetővé tette számára, hogy a Sonynál dolgozzon, ennek köszönhetően pedig valóra válthatta álmát, hogy Japánban éljen és dolgozzon. Szabadidejét asztalos- és ácsmunkákkal tölti, jelenleg éppen egy százéves japán farmépületet restaurál.

 

 

 

 

 

 

 

A 2020-AS LEXUS DESIGN AWARD MENTORAI

JOE DOUCET
A JOE DOUCET X PARTNERS ALAPÍTÓJA
A dizájner, vállalkozó, feltaláló és kreatív igazgató Joe Doucet jelenleg Amerika egyik legkeresettebb kreatív tehetsége. Miután elvégezte az Art Center College of Design iskolát, látásmódját hamar megmutatta különféle termékek tervezésével. Bútorai, technológiái, egész teremtett környezete azt szolgálja, hogy a tervezés segítségével megoldásokat találjon a mindennapi, társadalmi problémákra. Munkái ügyesen kombinálják a funkciót a látvánnyal, miközben üzenetet is közvetítenek. Doucet hisz abban, hogy a dizájn, és ami még ennél is fontosabb, a tervező gondolkodásmódja az esztétika mellett fontos szerepet játszik az innovációban, a problémák megoldásában. Jelenleg számos találmánya és terve áll szabadalmi elbírálás alatt. Munkáit az egész világon kiállították már, többek között a Londoni Dizájn Múzeumban és a Saint Etienne-i Biennale Internatinal Design kiállításon is. Számos nemzetközi díjat nyert, többek között Világ Technológiai Díjat „Dizájn innováció” kategóriában, illetve többször is megkapta a Kiváló Dizájn Díjat. A Surface Magazin a „dizájn egyetlen avantgárd őrzőjének” nevezte. 2017-ben megkapta a Smithonian Cooper-Hewit Nemzeti díjat „Termék dizájner” kategóriában, ami ezen a területen a legnagyobb elismerésnek számít. Üzletemberként számtalan vállalkozást indított el - például OTHR és Citizen A cégeket - abból a célból, hogy a dizájn segítségével szebb világot teremtsen.
BETHAN GRAY
A BETHAN GRAY DESIGN KREATÍV IGAZGATÓJA
A Londonban székelő Bethan Gray Nagy-Britannia egyik legünnepeltebb bútor- és lakberendezési tervezője. Négyszer nyerte meg az Elle Decoration magazin által alapított Brit Dizájn Díjat, többek között a „Legjobb brit dizájner” kategóriában. Munkái sok helyen szerepelnek a külföldi médiában, és kiállított már többek között Londonban, Párizsban, Milánóban, New York-ban és Dubaiban is.
Bethan ősei fantasztikus utazást tettek több kontinensen, de ő maga is sok helyet bejárt azok közül, ahol elődei jártak. Útjait az utazás szeretete, a művészet és a kultúra ihlette. Küldetésének tekinti, hogy napjainkban is fontos legyen megmutatni a helyi hagyományos technikákat, mégpedig úgy, hogy mind a kulturális narratívát, mind a kézművességet életben tartsa. Hisz a mesterségek és a dizájn által elmesélt történetek erejében, amit mi sem mutat jobban, mint az, hogy a világon több mint 400 mesterember közreműködésével alapított vegyesvállalatokat, amelyek a kölcsönös bizalmon és tiszteleten alapulnak.
A 2008-ban alapított Bethan Gray Design kézzel készített luxusbútorokat és lakáskiegészítőket forgalmaz, amelyeket olyan globális kiskereskedőkön keresztül bocsát piacra, mint a Harrods, a Liberty Lane vagy a Lane Crawford. Saját londoni vállalkozásának keretein belül támogatja, összehozza és bátorítja az új tehetségeket, valamint feltörekvő női tervezőket mentorál. Nemrég a Cardiffi Metropolitan Egyetemmel - melynek díszdoktora - karöltve létrehozta a Nők a Kézművesiparban díjat.
PHILIPPE MALOUIN
A PHILIPPE MALOUIN STÚDIÓ IGAZGATÓJA
A brit-kanadai Philippe Malouin az Eindhoveni Dizájn Egyetemen szerzett diplomát. Tanult továbbá a Párizsi Iparművészeti Főiskolán és a Montreali Egyetemen is.
2008-ban alapította meg stúdióját, miután Tom Dixton angol dizájner keze alatt dolgozott. 2012 és 2015 között tanított a Londoni Királyi Művészeti Egyetemen. A POST OFFICE nevű építész- és belsőépítész iroda igazgatója.
Változatos portfoliójában egyaránt szerepel asztal, szőnyeg, szék, műtárgy és installáció. Ügyfelei listáján megtalálható az SCP, a Marotto Edizioni, a Resident, az OTHR, a HEM, az Ace Hotel, a Matter-Made, az Established & Sons, a Rool & Hill, az 1882 ltd, a Kvadrat, az Umbra Shift, a Caesarstone, az IZÉ, a Swarowski, a Bloomberg, az Aesop és a Touch Digital.
Phillipet a New York-ban található Salon 94 Design galéria képviseli. Nemrég nyerte el a Wallpaper magazin Év Dizájnere díját. Londonban él és dolgozik, ahol dizájnstúdióját is működteti.
SHOHEI SHIGEMATSU
AZ OMA NEW YORK TÁRSTULAJDONOSA ÉS IGAZGATÓJA 
Shohei Shigematsu 1998-ban csatlakozott az OMA-hoz (Office for Metropolitan Architecture) és 2006 óta vezeti a New York-i irodát, ahol 2008-ban vált társtulajdonossá. Nemrég fejezte be a Sothersby’s New York-i központjának felújítását, valamint egy San Francisco-i és Miamiban található felhőkarcoló átépítését. Az ő nevéhez fűződik az OMA első teljesen új New York-i projektje, egy luxus lakóépület, ami a Keleti 22. utca 121-es száma alatt található. Sho több sikeres tervet készített kulturális helyszínek számára is, mint például a Quebeci Szépművészeti Múzeum vagy a Miami Beachen található Faena Művészeti Központ. Folyamatban lévő munkái a buffalói Albright-Knox-Gundlach Művészeti Múzeum bővítése és az Új Múzeum második épülete.
Emellett tervezett már kiállításokat a Prada, a Velencei Építészeti Biennálé, a Metropolitan Múzeum és a Park Avenue Armory kulturális központ számára is. Munkái közt szerepel a Dior első amerikai retrospektív kiállítása a Denveri Művészeti Múzeumban és a Dallasi Művészeti Múzeumban. Az OMA Shohei japán projektjeit felügyeli, többek között egy 2020-ban átadandó új irodaház építését Fukuokában, valamint az OMA első többfunkciós tornyának projektjét Tokióban, amely a Mori Building Co. Ltd. számára készül 2022-re.
Shohei a Harvard Dizájn Iskola kritikusként tartott már előadást a TED keretein belül, a Wired Japan (Bedrótozott Japán) konferencián és a világ számos egyetemén.


A LEXUS DESIGN AWARD ÚJ TRÓFEÁJA
 
A LEXUS DESIGN AWARD TRÓFEA TERVEZŐJE
HIDEKI YOSHIMOTO
Hideki Yoshimoto dizájnerként és mérnökként rendkívül sokféle kreatív és technológiai projekten dolgozik. A Tokiói Egyetemen folytatott aeronautikai és asztronautikai tanulmányait követően a Királyi Művészeti Főiskolán végezte és PhD-kutatását, majd 2015-ben létrehozta Londonban saját világítástechnikai márkáját, a TANGENT-et. Projektjei és kutatásai számos nemzetközi formatervezési és technikai díjat nyertek, többek közt a Lexus Design Award Nagydíját, a Red Dot Design Concept ‘Legjobbak legjobbja’ kitüntetését és a Japán Mesterséges Intelligencia Társaság ‘Legjobb konferencia’ díját.  2018-ban kinevezték a japán Oszaka Művészeti Egyetem vendégprofesszorává